HABERLER GÜNDEM

14 Ocak 2014 Salı

ŞEKER KURABİYE

 Merhabalar.Daha dumanı üstünde bu kurabiyeler fırından yarım saat önce çıktı.Bu saatte ne kurabiyesi mi?Benim kuzum saat 22:00 'dan sonra ''Anne kek yapalım .''dedi. Yapalım demek şurdadursun yapılmışı bile yemeyen oğlumun ağzından  böyle bir cümle duymak beni çok şaşırttı.Fikrini değiştirme ihtimaline karşı hemen mutfağa geçip sade bir kek yaptık.Ertesi gün beslenmede kurabiye vardı  ve hazır elimiz değmişken kurabiyeyi de aradan çıkaralım dedik. Dolabın üzerine yapıştırılmış olan Dr.Oetker  kabartma tozunun arkasındaki tarifi yaptık.Güzel de oldu.Sıcak sıcak paylaşalım dedim.


MALZEMELER:
125 gr tereyağ veya margarin,
1 su bardağı şeker,
1 yumurta
vanilya,kabartma tozu,
1 su bardağı ceviz
un
Üzerine bulamak için toz şeker

YAPILIŞI:

Oda sıcaklığındaki margarin ve şeker yoğurulur.Yumurta ve vanilyayla biraz daha yoğurulur.Yumuşak bir hamur elde edene kadar kabartma tozu ile karıştırılmış un ilave edilir.Bir su bardağı iri dövülmüş ceviz
de eklenerek yoğurulur.Ben toz halindeki cevizden 3 yemek kaşığı koydum.Cevizden biraz küçük parçalar yapılıp,üzeri şekere batırılır.ve yağlı kağıt serili tepside 170 derecede 15-20 dakika, kızarana kadar pişirilir.
   Bu şekilde  37 adet çıktı.Çok şekerli sevmeyenler için şeker miktarını 3/4 su bardağı koyabilirsiniz.

  AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok: