HABERLER GÜNDEM

9 Kasım 2013 Cumartesi

TAVADA İSTAVRİT

İstavrit dedim ama aynı şekilde hamsi de yapıyorum.Balık sezonu başladı artık haftada bir gün yapmaya çalışırız.Balık yemesi zevkli,yapması keyifli  amaa  sonrası acelii. Onun için balık günümüz genellikle cumartesi günleri oluyor.Ocaktan tezgahın sonuna kadar çamaşır suyundan geçeceği için hafta içi biraz yorucu oluyor.
Aslında bu akşamı yayınlamak gibi bir fikrim yoktu .Çünkü tavaya balıkları annem gibi güzel sıralayamıyordum.Baktım güzel oldu, ben bunu paylaşmalıyım dedim.çünkü bu şekilde gerçekten çok kolay oluyor hemde bütün balıklar eşit şekilde kızarıyor.

Gelelim yapılışına:
Tavalık balıklar güzelce yıkanır ve tuzlanır.Bir süzgeçte biraz suyunun süzülmesi beklenir.Geniş bir borcama bir miktar ( kendi hazırladığım) galeta unu dökülür.15 kadar balık galeta ununa atılır ve una bulanır.Geniş bir tavaya tavanın tabanı kadar yağ dökülür.Balıklar kuyrukları ortaya ve üst üste gelecek şekilde sırt sırta dizilir.Kuyruklar üst üste gelsin ki birbirlerini tutsunlar çevirirken dağılmaz kolay olur.Açık ayarlı ocakta sallaya sallaya kızartılır.Balıkların kenarından yavaşça bakarak kızarıp kızarmadığı kontrol edilir.Balık tavası olmayanlar için geniş yüzeyli bir tabak da  benim gibi işinizi görebilir. Resimdeki gibi balıkların üzerine kapatılır.
Eğer tavada hala yağ görüyorsanız tabaktan tutarak bir kaseye süzdürebilirsiniz.Yoksa, lavabonun içinde sağ elimle tabağı  destekleyerek tavayı ters çeviriyorum .Kızaran taraf üstte  kızarmayan taraf altta kalıyor .Bunu tekrar tavaya bırakıyorum bir miktar yağ gezdiriyorum .O tarafta kızarınca aynı tabak işlemini tekrarlayarak balıkları servise çıkarıyorum ki soğumadan tüketilsin diye.

Tavaya tekrar balık koymadan önce kağıt mendille temizlemek lazım çünkü galeta unu yanınca balıklara yapışıyor.
Küçük bir uyarı  daha tabakla  balığı ters çevirirken elinizi yakmamaya dikkat !!

Hiç yorum yok: