HABERLER GÜNDEM

2 Ekim 2013 Çarşamba

KEK KALIBINDA KOLAY PİZZA

    Aslında adı tavada pizza idi. Ta ki  tarif benim mutfağıma giripte kek  kalıbına girene kadar. Sabah internette dolaşırken gördüm bu tarifi .Tam da Ege'nin değişen beslenme listesinde günlerden pizza günü iken. Denemekten zarar görmedim ve 40- 45 dakika sonra pizzam hazırdı ve de muhteşem bir şekilde.Tuttum ben bu tarifi  sık sık tekrarlanması gerek diye düşünüyorum.

MALZEMELER:
3,5- 4 kahve fincanı un,
1 kahve fincanı yoğurt,

1 yumurta,
1 çay kaşığı tuz ,
1 çay kaşığı zeytinyağı
1 paket kabartma tozu

SOSU İÇİN:
Yarım çorba kaşığı salça,
kekik,
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz
1/2 çay bardağı su

SÜSLEME İÇİN:
salam ,sosis, sucuk yeşil-siyah zeytin,mısır,mantar yeşil biber ,domates ,kaşar vb pizza malzemesi

YAPILIŞI:
 Malzemeler  karıştırılarak elimizi bırakmayan bir hamur elde edilir.hamurun üzeri buz dolabı poşeti ile kapatılarak buzdolabında  15 dakika dinlendirilir.Hamur dinlenirken pizzanın üzerine koyacağımız malzemeler doğranır.
  Hamur dinlendikten sonra  elimiz  hafif  yağlanır yağlanmış tezgahta elimizle kalıp büyüklüğünde açılır.Benim bu büyüklükte tavam olmadığı için kek kalıbına yerleştirdim.Kenarları biraz yukarıda olacak şekilde  kalıba yerleştirdikten sonra sosu hamurun üzerine sürülür.Sonrada pizza istediğimiz şekilde süslenir.
15 dakika kadar 170 derecelik fırında kenarları ve altı kızardıktan sonra kaşar rendesi atılır tekrar fırına verilir. 2 dakika sonra fırın kapatılır.
   İşte bu kadar kısa zamanda hazırlanan pizzamız.Gelelim Ege'ye ...Normal bir çocuk gibi olmayıp pizza yemeyen çocuğum belki evde hazırlananı yeeer , belki  arkadaşlarıyla yer diye düşünen anneciğini yine yanılttı vee beslenmesine konan pizzasını eve geri geldi.Pizzaya  alıştırmaya çalıştığım yok, zaten çok tüketmediğimiz için de sevmiyor aslında ama sınıftan da ayrı  olmasın istemiştim.Neyse oğluşumun canı sağolsun bende pizza gününde ona sevdiği bir şey (!)  hazırlarım.
   Yine denenmesini ısrarla  tavsiye ediyorum :)) KOLAY GELSİİN...

Hiç yorum yok: