HABERLER GÜNDEM

22 Ağustos 2013 Perşembe

KIŞ HAZIRLIKLARIM - 1 ERİK PESTİLİ

Bu yaz kendimi aştım.Yeni deneyimler peşindeyim. Sebze kurutmanın yanında  bir de pestil  denedim . Fena da olmadı sanki.Ev ahalisinden olumlu onay alındı.Özellikle Ege'nin sevmesi pestil yapmanın devamlılığını sağlayacak bende.Her seferinde "anne bana tesbih verir misin ?" dese de tadını sevdiyse adını da öğrenecektir elbette:))
Yapımı çok kolay ve zahmetsizmiş aslında .En azından bendeki tarif öyle.

MALZEMELER:
1 kg kırmızı erik,
3 su bardağı şeker,
1\2  limon suyu


YAPILIŞI:
 1 kg eriğin çekirdeklerini  ayırarak 4-5 parçaya kestim.Bir tencereye koydum üzerine de 3 bardak şekeri döküp akşamdan sabaha kadar  beklettim.Sabah sulanan eriğimi  kaynattım.Tıbkı reçel yapımı gibi.Yarım saat  kadar kaynattım.Blendırdan çekerek marmelat kıvamına getirdim.Yarım limon suyunu sıkarak biraz daha kaynattım.Biraz soğuyunca yağlı kağıt serili fırın tepsisine serdim .İkinci tepsiye dökmeye üşendiğim için hepsini bir tepsiye serdim.Ama aslında biraz daha ince serebilirdim sanırım.
Sonra kurumak için güneşe.......Benim balkonum sabah güneşini öğlene kadar alıyor.Tam gün güneş alan balkonlarda daha erken kurur diye düşünüyorum.İki gün kadar bu şekilde kuruduktan sonra .Pestilin arka tarafını da başka bir yağlı kağıda sererek iki gün de bu tarafını kuruttum. Bu arada karıncaya dikkat!
   Bu kurumuş ve kenarlarından tırtıklanmış hali. Sonra streç filmi tezgahın üstüne serdim enine gelecek şekilde pestili de kestim ve streç filmle beraber sardım.Buzdolabı  poşetine koyarak dolaba koydum
    Epi topu tabaktaki kadar çıktı.Yoğun talep üzerine yeniden pestil yapılacak:))
    Denemek isteyenlere kolay gelsin

6 yorum:

emine minşah dedi ki...

çok nefis görünüyor.elinize sağlık.başka bir tariften geçen yıl denemiştim onda nişastada vardı.sorun şu ki yağlı kağıttan çıkmadı yapıştı kaldı,ben nerde hata yatım ki :)

barışegeninannesi dedi ki...

ben de ilk kez yaptım nişastalı tarifleride okumuştum ama bunu denedim.Oldukça kolay ,zahmetsiz ve kağıttan çıkarma sorunu yaşamadım..Tavsiye ederim deneyebilirsin

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor elinize sağlık :) bana da beklerim..
kedilimutfak.blogspot.com

barışegeninannesi dedi ki...

teşekkür ederim.hemen ekliyorum :)

marifetlihanimlarklübü dedi ki...

çok beğendim güzel görünüyor mutlaka denicem. kalın olması daha iyi benim için. ince olanları yemek sorun gazete kağıdı yiyor hissi veriyor insana. ellerine sağlık afiyetle yesin oğluşunuzda.

barışegeninannesi dedi ki...

teşekkür ediyorum.evet haklısın gazete kağıdı konusunda ben mi yanlış düşünüyorum diyordum:))