HABERLER GÜNDEM

31 Ağustos 2013 Cumartesi

GALETA UNUYLA PATLICAN KIZARTMASI

   Yaz mevsiminde  kızartmanın tadına da doyum olmuyor doğrusu.Çok sık yapmasak da arasıra akşam yemeklerimizi süslüyor karışık kızartma.Uzun zaman olmuş yapmamışız ki karnım doyduğu halde gözüm doymamıştı.
    İşte patlıcanı da galeta unu ile kızartıp karışık kızartmanın içindeki yerine koydum.
  
     MALZEMELER:


Patlıcan,
yumurta
galeta unu

YAPILIŞI:
   Patlıcanlar alacalı şekilde soyulur.Uzunlamasına ortadan iki parçaya ayrılır.Bu parçalarda  uzun uzun çok ince olmayacak şekilde kesilir.Genişçe bir kapta bir  yumurta  akıyla birlikte hafif tuz atılarak çırpılır.Patlıcanlar önce yumurtaya sonra galeta ununa batırılarak kızgın yağda iki taraflı kızartılır.

 Patlıcan çok yağ çeker ,ama bu şekilde hem çok yağ çekmiyor hem de çok lezzetli oluyor.Resim flaştan dolayı çok yağlı gibi görünmüş.
      Tabi  sadece patlıcan kızartmadım.Patatesleri çıtır patates şeklinde  kızarttım.Yanında taze biber kızartması  ve bu senenin  mahsulü henüz yayınlanmayı beklerken bu resimle görücüye çıkan  kurutulmuş biberler.Üzerine sarımsaklı yoğurt ve domates sosu hazırlandı ve afiyetle yendi.
 Yapmak isteyenlere kolay gelsin:))

1 yorum:

gooogoook dedi ki...

Mısır unlusunu görmüştüm ama galeta unlu ilkkez görüyorum, farklı bir lezzet olmalı:)) ve haklısınız yazın vazgeçilmezi kızartmalar sağlığımızda ciddi bir sıkıntı yoksa gerçekten lezzetine doyum olmuyor :)) Ellerinize sağlık.