HABERLER GÜNDEM

25 Ağustos 2013 Pazar

CİVCİVLİ PATATES PÜRESİ

Doğum günü için hazırladığım civcivli püreler.Yapımı çok kolay.Zahmetli görünsede kesinlikle değil. Zamanım az olduğu için  biraz acele ettim .Belki daha detaylı yapabilirdim.
MALZEMELER:
5 orta boy patates,
1 su bardağı kaşar peyniri,

1\2 limon suyu,
tuz
haşlanmış bezelye  ve havuç ,
maydanoz
YAPILIŞI:
  Patatesler bir tencereye konur üzeri örtülecek kadar su dökülür ve  tuz eklenir.İyice haşlandıktan sonra sıcakken daha kabukları soyulur ve ezilir.Soğumasına izin vermeden kaşar ilave edilerek karıştırılır limon suyu ilave edilerek pürüzsüz bir hale getirilir. Biraz bezelye ve havuç haşlanır.                                                        
     Civcivin  gövdesi  için  elimize biraz püre alınır ve yuvarlak yapılır.Kuyruk şekli vermek için yuvarlağın bir kenarı bir elimizin iki parmaklarıyla hafifçe sıkılır ve şekil verilir.                                                                      
   Havuçları küçük küçük  açık civciv  ağzı şeklinde keselim .İşte bu kısmı biraz oyalıyor.Havuçları çok haşlarsanız kesmesi daha zor olur.Ben acele ettiğim için bazı ağızları üçgen şeklinde kestim o daha kolay oldu.
   Kafası için daha küçük bir yuvarlak yapılır. Bezelyeden göz.havuçtan ağız ve dilerseniz ayak da yapabilirsiniz.Yapılan kafayı gövdeye elimizle hafifçe sıkarak yapıştırıyoruz.maydanozdan bir parça alarak civcivin tepesine bıçak yardımıyla hafifçe itelim.
Servis tabağına bir tane havuç rendeledim,bir kaç tane maydanoz yaprağı attım,biraz da kırmızı lahana keserek attım.Yaptığım civcivleri bu malzemenin üzerine yerleştirdim.Servis tabağında ayak görünmediği için ayak yapmadım .Bubüyüklükte 22 tane çıktı.
Doğum günlerinde ,okul kermeslerinde keyifle yenebilecek,zevkle sunulabilecek bir ikram .



   


Hiç yorum yok: