HABERLER GÜNDEM

26 Mayıs 2013 Pazar

SODALI BAYATLAMAYAN PUAÇA

   <a href="http://www.bloglovin.com/blog/5661421/?claim=6yn66epj6uj">Follow my blog with Bloglovin</a>
Selam herkese ...Kendi bloguna nazar değdiren bir benim heralde.Bir terslik var ama anlayamadığım
hayırlısı....Uzun bir ara; mutluluktan, aksilikten derken yayın yapamadığım halde günlük tıklanma sayım fena değildi.Bir kaç gündür hayatım rutine bağlamışken yayın yapmaya başladığım halde tıklanma sayım daha az.Naapsam  bilemedim.Bu güne kadar yayınladıklarımla  mı idare etsem?????:)) Tabi ki şaka ...Blog yazmak
bambaşka bir duygu bir parçam oldu aslında, aklımın bir köşesinde de o var artık.Bir de onu düşünüyorum yani.Etrafıma blog yazan biri olarak daha bir alıcı gözle ,farklı bakar oldum.Yayınladıklarımın yanında yayınlamak, paylaşmak istediklerim de çok aslında.Gün oluyor zaman bulamıyorum gün oluyor kafamdakileri kelimelere dökemiyorum.Kısacası  tıklanma ne olursa olsun sevdim bu uğraşıyı ben...
    Öğleden sonra gelecek olan misafirlerim için hazırladım sodalı puaçaları.Fazla bi şey hazırlamadığım için doyurucu bir şeyler olsun istedim .Az ama öz yani .Benim Antakya hayranı arkadaşım Latife 'de yemiştim bu puaçaları.lezzetinin yanısıra ertesi gün bile bayatlamaması da önemli oldu benim için.Beklemeyi sebat edenler için güzel bir de kahvaltılık..

 YAPILIŞI:

1 su bardağı ılık süt,
3 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı instant maya ile ıslatılır.
1 su bardağı sıvı yağ
1 şişe soda
1/2 paket marmarin ya da tereyağ,
1 tatlı kaşığı  tuz
yumurtanın akı içine sarısı üstüne
alabildiği kadar un

Malzemeler karıştırılır ele yapışmayan çok da sert olmayan bir hamur elde edilir.Kabarması için üzeri kabatılır.1,5-2 saat sonra kabarana kadar beklenir.Tabi yazın bu süre dahakısa olabilir.kabaran hamurdan bir parça alınır ve avuç içinde açılarak peynir maynanoz karışımı konur.Tekrar avuç içinde yuvarlak yapılarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye konur.Bir -iki damla pekmez damlatılmış yumurta sarısı sürülür ve susam ,çörek otu ile süslenir.170 derecelik fırında 30-35 dakika üstü kızarana kadar pişirilir.



Hiç yorum yok: