HABERLER GÜNDEM

24 Mart 2013 Pazar

PANKEK

 
  Merhabalar....Hafta sonu kahvaltıda, yapıp yiyip resmedip yayınlıyorum iki haftadır. Bir sonraki hafta sonuna hazırlık olsun sizlere diye.Pankek vardı bu sabah kahvaltıda .Her şey seninle güzel adlı blog ve okul arkadaşım Melike yayınlamış bu tarifi.Krepten çok farklı gelmedi tarifi bana ama denemekten bir zarar çıkmaz dedim.Pazar sabahı kolları sıvayıp yaptım pankekleri.Ege de sever böyle yerken onu yormayan yiyecekleri.Etle kemikle uğraşamaz benim oğlum :( Kim uğraşacak şimdi eti  ısırsın ,çiğnesin ,yutsun......
    Yani pankekler bizim evde krebin yerini aldı galiba :) Sanki pişirmesi de daha kolay geldi bana.Ege bile ''ımmh mmmmıh ''diye
yedi ki bu anlamsız sessiz harf dizisini duymak çok sık rastladığımız bir olay değildir.

MALZEMELER:
1 su bardağı süt,
1 su bardağı un,
1 yumurta,
1 çorba kaşığı şeker,
1 çorba kaşığı sıvı yağ,
1/2 paketkabartma tozu,
1/2 paket vanilya
1 çay kaşığı tuz

YAPILIŞI:
   Malzemeler güzelce karıştırılır.Teflon tava ısıtılır,bir kepçe alınarak tavaya dökülür kendi yayılmasına izin verilir.Altı çok açık olmayan bir ocakta göz göz olduktan sonra alt tarafı kızarmış ise çevrilip ön yüzü de  pişirilir.6-7 adet çıkıyor bu malzemelerle.Kişi sayınıza göre ayarlayabilirsiniz. Denemeye değer bence....
                                  KOLAY GELSİN:)

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Krebin adı pankek olur sosyete de işte.Yoksa tarif bizim kreppten başkası değil:)

barışegeninannesi dedi ki...

:)evet bende öyle düşünmüştüm.Ama bunu tavaya yaymıyorsun ve şekerli.Biz sevdik:)

herşey seninle güzel... dedi ki...

Eline saglik hanifecim...senin de dedigin gibi birbirinden farkli seyler hepsi de, yoksa sosyetiklikle ilgisi olmadigi asikar.krepte un, sut ve yumurta vardir yalnizca.bizdeki de akitmadir aslinda, icine maya ve yag girer ekstra.pankek ise kabartma tozu ile yapilanidir hem de daha tatli ve kabarik olan.bir de waffle var daha da tatli olan, o da baska bir lezzet.sirada o var zaten.

barışegeninannesi dedi ki...

evet canım aslında akıtmanın türevleri... ama hepsi farklı lezzet,hepsi farklı güzel

cigdemonur2 dedi ki...

Çok güzel olmuşlar,yarın yapmalı :)