HABERLER GÜNDEM

10 Aralık 2012 Pazartesi

ZEBRA KEK



Yarın salı ve okulda yine kek günü.İş başa düştü.Ege' yle  kolları sıvadık kek yapmak için.Bu  hafta   kek tarifimiz canım arkadaşım Latife' den .Face teki elmalı kek tarifimin altına yazdı bu tarifi .Beğenirsen yayınlarsın diye....En başından beri yaptığım keçe çalışmalarını  beğenen beni bu konuda yüreklendiren , destekleyen ve taşıdığım heyecanı benimle paylaşan arkadaşıma çok teşekkür ediyorum.Zebra kek tarifi vermişti aslında Latife bana. Her zaman olduğu gibi gözüm tarife baktı elim başka bi şey attı karışıma:) Tarifi birazcık değiştirdim... Sanırım kek kalıbı da değil tepsiye olması gerekiyordu.Zebra kek oldu mu bilmiyorum ama tadı mükemmel oldu....Ama tarife sadık kalarak en kısa zamanda zebra kek de yapıp yayınlayacağım.
Bibirinden güzel tariflerinden, yöresel lezzetlerinden ve anlatım gücünden internet başındaki insanları mahrum etttiğini düşünüyorum   arkadaşım. En yakın zamanda bir blog sahibi olman dileğiyle:))

Tadına baktıramayacağım  ama umarım  görsel olarak beğenirsin  :))
MALZEMELER:
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
2 su bardağı un
kabartma tozu-vailya
1 çay kaşığı karbonat(silme)
1 tatlı kaşığı limon suyu
3 yemek kaşığı kakao
1/2 su bardağı damla çikolata
YAPILIŞI:
Yumurta ve  şeker  köpük köpük olana kadar çırpılır.İster mikserle , ister çırpma teli ile.Ben tel ile çırptım.Süt,yağ konup karıştırılır .Azar azar  un ,unun üstüne kabartma tozu ve karbonat ilave edilir.İyice çırpılır.Hazırlanan karışım iki eşit parçaya bölünür.Bir tanesine limon suyu  ve çikolata parçaları , diğerine ise kakao ilave edilir.Yağlanmış kalıba yarım kepçe beyaz, yarım kepçe siyah karışım dökülecek şekilde bitene kadar tamamlanır.150 -160 derece fırında 40 -50 dakika kadar  pişirilir.Derece ve süre fırınınıza göre değişir.
 

Hiç yorum yok: